УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, СІМ’Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
ПОДІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ПОДІЛЬСЬКА МІСЬКА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Методичною радою Наказ Управління освіти,
Відділу освіти сім’ї, молоді та спорту
Протокол № 2 від 26.04.2017 р. Подільської міської ради
від 22.05.2017 р. № 200
Голова ради В.С.Воронкова
Навчальна програма з позашкільної освіти
художньо-технічного профілю
«ОРИГАМІ»
(для організації роботи з дітьми в літній період)
ОБГОВОРЕНО
На засіданні педагогічної ради
Подільської міської станції юних техніків
Протокол № 01 від 14.04.2017 р.
Директор СЮТ
_____________О.В.Гульманова
м. Подільськ, 2017
Автор:
Гульманова Олена Володимирівна – керівник гуртків Подільської міської станції юних техніків
Рецензент:
Воронкова Валерія Сергіївна завідуюча ММК, керівник гуртків Подільської міської станції юних техніків
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА.
У всі часи було й залишається актуальним твердження, що найцінніше багатство нації — це її інтелектуальний потенціал. Одним з ефективних засобів розвитку інтелекту дітей є заняття оригамі
Заняття в гуртку «Оригамі» допомагає є дітям розумно і цікаво проводити свій вільний час, пробуджує допитливість, інтерес до технічної творчості.
Метою програми є формування компетентностей особистості в процесі вивчення оригамі.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
—пізнавальної: оволодіння знаннями про папір, його виробництво,види, властивості, способи конструювання з паперу;
—практичної: оволодіння способами та прийомами складання паперу, формування практичних умінь і навичок виготовлення моделей оригамі;
—творчої: набуття досвіду власної творчої діяльності, емоційний, фізичний та інтелектуальний розвиток; задоволення потреб особистості у творчій самореалізації;
- соціальної: виховання культури праці, формування дружніх стосунків; відчуття відповідальності, колективізму та взаємодопомоги.
За свідченням учених-психологів, оригамі є потужним засобом розвитку інтелекту дитини, унікальність якого полягає в гармонійному поєднанні роботи правої та лівої півкуль мозку.
Заняття оригамі розвивають пам'ять, просторову уяву, моторику пальців, точність рухів, вольові зусилля, вміння доводити справу до кінця, а також формують гнучке, евристичне мислення, естетичний смак, сприяють спілкуванню та встановленню дружніх стосунків у колективі.
Програму розраховано на 16 годин навчання дітей 1-4 класів з поперемінним складом гуртка. Заняття проводяться 2 рази на тиждень по 2 години. Наповнюваність групи 15 гуртківців.
Програму розроблено з метою організації роботи з дітьми в літній період (пришкільні табори відпочинку, майданчики та кімнати школярів за місцем проживання)
Запропонована програма є примірною.
Дана програма рекомендується автором для роботи з дітьми вказаного віку в літній період.
НАВЧАЛЬНО - ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№№ |
Тема |
Кількість годин |
||
разом |
теорія |
практика |
||
1. |
Вступне заняття. |
2 |
1 |
1 |
2 |
Історія мистецтва оригамі. Види та властивості паперу |
2 |
0,5 |
1,5 |
3. |
Основні лінії, прийоми складання та базові форми (б/ф). Базові форми Іграшки з пластикових пляшок, тарілочок, пакунків з-під йогуртів, сирків. Сувеніри з використанням клаптиків тканини, мережива, шкіри, ґудзиків. |
2 |
0,5 |
1,5 |
4. |
Моделі оригамі для практичного використання |
2 |
0,5 |
1,5 |
5. |
Кірігамі |
4 |
1 |
3 |
6. |
Участь у конкурсах, святкових програмах |
2 |
- |
2 |
7. |
Підведення підсумків роботи гуртка. |
2 |
- |
2 |
ВСЬОГО: |
16 |
3,5 |
12 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ ГУРТКА:
1. Вступне заняття (2 години).
Ознайомлення вихованців з позашкільним закладом та програмою гуртка.
Правила поведінки під час гурткових занять. Правила техніки безпеки при роботі ножицями, шилом, ножем.
Практична робота. Досліди з вивчення властивостей паперу різних видів: складання навпіл, зминання, розірвання, намокання паперу для друку, кольорового паперу, кальки,
2. Історія мистецтва оригамі. Види та властивості паперу (2 год)
Винахід паперу та перші саморобки з нього. Традиційні й сучасні моделі з паперу різних видів.
Практична робота: Складання простих фігур із кольорового паперу.
3. Основні лінії, прийоми складання та базові форми. Базові форми (2 год.)
Ознайомлення з основними лініями («долина» та «гора») і прийомами
складання: «зігнути на себе», «відігнути від себе», «зігнути навпіл» (трикутником або прямокутником), «відкрити кишеню», «розплющити». Основні поняття про базові форми. Ознайомлення з базовими формами
Практична робота. Складання фігурок ори гамі «квітка», «сонечко»;
4. Моделі оригамі для практичного використання (2 год.)
«Корисні» речі в оригамі.
Практична робота. Виготовлення моделей: гаманець, скляночка, капелюх від сонця.
5. Кірігамі ( 4 год.)
Поняття про нетрадиційні техніки складання. Кірікомі-оригамі (з використанням надрізів).
Практична робота. Виготовлення моделей у техніці «кірігамі» - листівка з тваринками.
6. Участь у міських програмах до Дня захисту дітей (2 години)
Участь у конкурсах, змаганнях, святковому карнавалі.
7. Підведення підсумків роботи гуртка (2 години).
Підсумкова виставка робіт членів гуртка, конкурс на кращу саморобку.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛ ЬТАТ.
Реалізація основних завдань програми передбачає виховання у дітей бережливості,охайності, розвиток кругозору, творчих здібностей, фантазії.
Вихованці гуртка повинні знати :
- Властивості різноманітних матеріалів.
- Види художньої роботи з папером, елементи конструювання та моделювання;
- базові форми оригамі;
- прийоми роботи в техніці класичного оригамі й сучасних техніках
- Правила техніки безпеки,
Вихованці гуртки повинні уміти:
-Відповідати на запитання педагога.
-Складати план роботи над виробом.
-Користуватися ножицями, шилом, ножем, лінійкою, графічним олівцем.
-використовувати різні прийоми та техніки ори гамі при виготовленні виробів
ОСНОВНИЙ ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ І МАТЕРІАЛІВ:
Обладнання та інструменти |
матеріали |
||||
№ |
назва |
Кільк. |
№ |
назва |
Кільк. |
1. |
Лінійка 30 см |
15 |
1. |
Папір ксероксний |
200 арк. |
2. |
Ніж канцелярський |
5 |
2. |
Картон кольоровий А-3 |
15 наб. |
3. |
ножиці |
15 |
3. |
Картон білий формат А-4 |
15 наб. |
4. |
Олівці графічні |
4. |
Клей ПВА (50 г) |
15 |
|
5. |
Пензлик для клею |
5 |
5. |
Скотч двобічний |
15 |
6. |
Олівці кольорові 6-ти колірні |
15 |
6. |
фломастери |
15 наб. |
Рекомендована література
1.Афонькин С. Ю., Афонькина Е. Ю. Уроки оригами в школе и дома. —М.: Аким, 1995. — 208 с.
2. Афонькин С. Ю., Афонькина Е. Ю. Банк оригами. — М.: Аким, 1996. — 32 с.
3. Аксенов Ю. Образ и материал. - М., 1977
4. Богатеева 3. А. Чудесные поделки из бумаги: книга для воспитателей
детского сада и родителей. — М.: Просвещение, 1999. — 208 с.
5. Бич Р. Оригами. Большая иллюстрированная энциклопедия / Пер. с
англ. — М.: ЗКСМО, 2003. — 256 с.
6. Вороненок, уточка, конверт. — М.: Карапуз, 1999. — 18 с.