Новини з податкової :
Дії платника ПДВ у разі відмови з боку продавця товарів чи послуг надати податкову накладну
У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення чи порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації з ПДВ за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника. Ця заява є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення чи порядок реєстрації в Єдиному реєстрі.
Також, до заяви потрібно додати копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України ”Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Відповідна норма визначена п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
***
Кабмін схвалив проект закону про податковий компроміс
21 травня 2014 року на засіданні Уряду схвалено проект закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу». Відповідно до установленого порядку, вказаний законопроект направляється Урядом до Парламенту для його реєстрації та спрямування для подальшого опрацювання профільному комітету Верховної Ради України.
Основні положення законопроекту передбачають можливість звільнення від відповідальності платників податків за заниження податку на додану вартість та податку на прибуток за періоди до 2014 року за умови сплати 15% податкових зобов’язань. Така акція буде тривати 60 днів з дня набрання чинності таким законом.
На думку розробників законопроекту, така модель компромісу держави та платників податків відповідає міжнародному досвіду та є важелем детінізації економіки та надходження коштів до бюджету.
Із законопроектом можна ознайомитися на сайті Міністерства доходів і зборів http://minrd.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2014-rik/63198.html.
***
Розмір податкової соціальної пільги
Податковим кодексом України від 02.12.10 р. № 2755-VI передбачається надання платникам податків податкових соціальних пільг з податку на доходи у вигляді зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу.
З урахуванням положень Закону України від 16.01.2014р. № 719-VII "Про Державний бюджет України на 2014 рік" розмір місячної заробітної плати, що даватиме кожному платнику податку право на застосування податкової соціальної пільги становитиме у 2014 році 1710 грн. (1218 грн. х 1, 4).
Платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги в довільній формі.
ПСП починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.
Перелік таких документів та порядок їх подання визначено постановою КМУ від 29.12.2010року №1227 «Про затвердження Порядку подання документів для застосування податкової соціальної пільги».
ПСП надається з урахуванням останнього місячного податкового періоду, в якому платник податку був звільнений з місця роботи.
Розмір прожиткового мінімуму на 1 працездатну особу на 2014 рік для розрахунку податкової соціальної пільги становить – 1218 грн.
***
Представление расчета суммы сбора на развитие виноградарства, садоводства и хмелеводства
Плательщиками сбора на развитие виноградарства, садоводства и хмелеводства являются субъекты предпринимательской деятельности независимо от форм собственности и подчинения, реализующие в оптово - розничной торговой сети и сети общественного питания алкогольные напитки и пиво.
Такие плательщики подают ежемесячно в течение 20 календарных дней, следующих за последним календарным днем отчетного месяца, расчет суммы сбора. Он подается в орган доходов и сборов по месту нахождения плательщика на налоговом учете.
Обращаем внимание, что расчет суммы сбора на развитие виноградарства, садоводства и хмелеводства подается независимо от наличия у плательщика объекта налогообложения.
То есть субъект хозяйствования, который получил лицензию на право розничной торговли алкогольными напитками, но деятельность по продаже алкогольных напитков с момента получения лицензии не осуществлял, должен подавать расчет суммы сбора.
Сроки представления отчетности и уплаты сбора на развитие виноградарства, садоводства и хмелеводства определены в п. 2 Порядка взимания сбора и использования средств на развитие виноградарства, садоводства и хмелеводства, утвержденного постановлением Кабинета Министров Украины от 15 июля 2005 года № 587 с изменениями и дополнениями.
***
Котовськими платниками сплачено в рахунок погашення податкового боргу
58 тисяч гривень
Одним з вагомих джерел поповнення місцевих бюджетів є надходження плати за землю, яка складає 15 % від загальних надходжень.
С початку року 2014 року до місцевих бюджетів м. Котовська та Котовського району надійшло більше 4 млн. грн. плати за землю, ця сума була б значно більшою, якби окремі платники податків сумлінно ставилися до сплати своїх податкових зобов'язань.
Так, станом на 01.05.2014 р. по м. Котовську та Котовському району заборгованість по платі за землю складає 1,6 млн. грн.., в т.ч. по платникам, які визнані банкрутами - 1,3 млн. грн.
В порівнянні з початком року після проведення відповідних заходів податковий борг зменшено на 81 тис. грн.
Сумлінне виконання платниками податків своїх обов'язків надає можливість місцевим бюджетам, додатково спрямувати кошти на виконання соціальних програм.
Нагадуємо, що 30 травня – останній день сплати земельного податку за квітень 2014 року.
***
Порядок накладення електронних цифрових підписів посадових осіб СГ на податкову звітність.
Платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.
Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються електронні цифрові підписи (далі – ЕЦП) посадових осіб платника податків у такому порядку:
- першим – ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), - другим – ЕЦП керівника, - третім – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку:
- першим – ЕЦП керівника, - другим – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.
Платником податків фізичною особою - суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку:
- першим – ЕЦП платника податків - фізичної особи, - другим – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).
Відповідна норма визначена пп.7.1 п.7 р. ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 № 233. Також з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Міндоходів у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.03).
Інформаційно-комунікаційний сектор
ГУ Міндоходів в Одеській області