Best Joomla Templates by User Reviews BlueHost

УВАГА! Новий сайт Подільської міської територіальної громади розташований за посиланням: https://podilska-gromada.gov.ua/

Новини з податкової:

Розраховуємо податкову соціальну пільгу правильно

Фахівці Котовської ОДПІ повідомляють, що податкова соціальна пільга (ПСП) надається в сумі, яка дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року (на 01.01.2016 року – 1378 грн.). З урахуванням вищезазначеного, у 2016 році розмір ПСП становить 689 грн. (50% від 1378 грн.).

Категорії платників податку на доходи фізичних осіб, що є користувачами права на застосування ПСП, визначені у пп.169.1.2 та у підпунктах «а» і «б» пп. 169.1.3 п. 169.1 статті 169 Податкового кодексу, зокрема:

- платник податку, який утримує двох і більше дітей віком до 18 років має право на застосування ПСП у сумі 689 грн., що складає 100% розміру ПСП – у розрахунку на кожну таку дитину;

- одинока мати (батько), вдова (вдівець) або опікун, піклувальник, які мають дитину (дітей) віком до 18 років та платник, який утримує дитину – інваліда мають право на застосування ПСП у сумі 1033,50 грн., що складає 150% розміру ПСП – у розрахунку на кожну таку дитину.

Механізм надання ПСП на дітей при обчисленні податку на доходи фізичних осіб полягає у визначенні граничного розміру заробітної плати для застосування пільги. Граничний розмір доходу, який дає право на отримання ПСП одному з батьків визначається як добуток суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн. (у 2016 році – 1930 грн.) та відповідної кількості дітей. До прикладу, якщо сім’я складається з матері, батька та трьох дітей, то для одного з батьків граничний розмір заробітної плати для отримання ПСП становить 5790 грн. (1930 грн. х 3 дітей).

Якщо платник податку має право на ПСП з двох або більше підстав, то застосовується одна пільга з підстави, яка передбачає її найбільший розмір. Проте, якщо платник податку утримує двох і більше дітей, у тому числі дитину – інваліда (дітей – інвалідів), ПСП, що надається платнику податку як багатодітному батькові (матері) визначається з двох підстав, ПСП звичайна на дітей та підвищена ПСП на дитину – інваліда.

Нагадаємо, податкова соціальна пільга (ПСП) застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата, якщо її розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн. (у 2016 році – 1930 грн.).

***

Підприємець - платник єдиного податку 2-ї групи може надавати послуги тільки платникам єдиного податку та/або населенню

Другу групу єдиного податку мають право обрати фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб,

- обсяг доходу не перевищує 1,5 мільйони гривень.

Якщо підприємець - платник єдиного податку у господарських відносинах з іншим суб'єктом господарювання, який не є платником єдиного податку, відповідно до умов договору виступає як виконавець послуг, такий підприємець не може обрати другу групу платників єдиного податку.

У разі недотримання платником єдиного податку 2-ї групи зазначеного обмеження, він зобов'язаний перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася заборонена діяльність.

***

Вартість путівки, що надається підприємством безкоштовно працівнику, є базою нарахування ЄСВ

 Котовська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області повідомляє, що відповідно до пункту 1 частини першої статті 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сума винагороди фізичній особі за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні ЄСВ встановлено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 року № 5.

Підпунктом 2.3.4 п. 2.3 розділу 2 Інструкції № 5 визначено, що вартість путівок працівникам та членам їхніх сімей на лікування та відпочинок, екскурсії або суми компенсацій, видані замість путівок за рахунок коштів підприємства (крім випадків, указаних у п. 3.2 розд. 3 Інструкції № 5), входять до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних та компенсаційних виплат.

Отже, вартість путівки, що надається підприємством працівнику, є базою нарахування ЄСВ.

***

Про розстрочку сплати податків платниками податків

З метою усунення впливу негативних факторів на розвиток фінансових відносин та забезпечення стабільного і ефективного економічного зростання, у сферу податкового регулювання включаються відносини, пов’язані не лише з виникненням та погашенням податкових зобов’язань, але й зі зміною термінів їх сплати – перенесенням встановлених строків сплати податків і зборів на більш пізніші терміни. Як свідчить досвід минулих періодів, перенесення термінів сплати податкових зобов’язань перед державою за рахунок надання розстрочок у більшості випадків позитивно впливає на фінансово-господарську діяльність підприємств, які отримують можливість зупинити виникнення податкової заборгованості. Шляхом проведення поступових розрахунків з бюджетом, підприємства нарощують свої обсяги виробництва, отримують можливість вийти із скрутного фінансового становища, залишитися платоспроможними, зберегти робочі місця працюючим, уникнути накопичення боргів.

Розстрочення податкових зобов’язань передбачено статтею 100 Податкового Кодексу та Порядком розстрочення та відстрочення податкових зобо’язань платників податків, який затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.13р №574. Платник податків, який звертається до органу фіскальної служби із заявою про розстрочення (відстрочення) податкових зобов’язань, вважається таким, що узгодив суму такого податкового зобов'язання. Органи державної фіскальної служби надають розстрочення (відстрочення) податкових зобов’язань стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платежів), контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та погашення яких віднесено до їх компетенції згідно із законодавством. Для розстрочення податкових зобов’язань платник податків звертається до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації або за місцем обліку такого податкового зобов’язання з письмовою заявою, в якій зазначаються суми податків, зборів, інших платежів, сплату яких просить розстрочити, а також термін розстрочення. При цьому, окремо вказуються суми, термін сплати яких ще не настав, а також суми згідно актів перевірок. До заяви додається економічне обґрунтування, яке складається з: аналізу фінансового стану; графіку погашення розстрочених сум; розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.

Підставою для розстрочення податкових зобов’язань платника податків є надання ним достатніх доказів щодо існування загрози виникнення або накопичення податкового боргу. На розстрочені грошові зобов'язання пеня та штрафи не нараховуються з дати укладання  договору до закінчення строку дії договору про розстрочення  грошового зобов'язання

За повідомленням начальника відділу погашення боргу Котовської ОДПІ Ольги Чекан, надання розстрочення платежів це крок, який завжди веде до покращення взаємовідносин між платником та органами ДФС.

***

За 5 місяців роботодавці північного регіону Одеської області перерахували  майже 100 млн. грн. ЄСВ

Роботодавці платники Котовської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області сплатили за січень-травень 2016 року 99,6 млн грн. єдиного  внеску.

Так по м.Котовськ надходження склали 26 млн грн., Котовському району -7 млн грн., Ананьївському відділенні - 11,6 млн грн., Балтському відділенні - 20,6 млн грн., Кодимському відділенні - 8 млн грн., Красноокнянському відділенні - 7,5 млн грн., Любашівському відділенні - 11,8 млн грн., Савранському відділенні - 6,7 млн грн.

Лише за травень місяць сплачено майже 21 млн грн. даного податку.

Також, нагадуємо про нову звітність з ЄСВ, яка подається за червень місяць п.р. згідно Порядку №435. Якщо Звіт складено з порушенням вимог цього Порядку, у т.ч. без необхідних таблиць, документ вважається не дійсним, тому й неподаним. За правильність і достовірність заповнення ЄСВ-звітності страхувальник нестиме відповідальність (п.16 р.2 Порядку №435).

***

Сектор організації роботи Котовської ОДПІ

ГУ ДФС в Одеській області