Мирослав Продан: До кінця року ми плануємо через Електронний кабінет надавати всі адмінпослуги ДФС
Кроки фіскальної служби у напрямі покращення інвестиційного клімату в Україні, полегшення підприємницької діяльності, розвитку бізнесу та нові сервіси стали основними темами обговорення під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з представниками Європейської Бізнес Асоціації, яка відбулася 13 червня 2017 року.
Учасники зустрічі перш за все звернули увагу на оперативність отримання відшкодування податку на додану вартість завдяки запровадженим з 1 квітня поточного року змінам.
«З березня ми не маємо жодних проблем з відшкодуванням податку на додану вартість. 95% ПДВ відшкодовується за результатами камеральних перевірок. Це той позитивний результат, на який ми очікували», – підкреслив Мирослав Продан.
Він, зокрема, відзначив, що на сьогодні фахівці ДФС працюють над поверненням заборгованості з ПДВ за попередні періоди. Очільник ДФС також розповів, що з 1 липня повноцінно запрацює система управління ризиками при адмініструванні ПДВ, яка дозволить вирішити питання з так званим «пересортом».
У планах фіскальної служби і вирішення питання щодо повернення переплат з податку на прибуток.
«Сьогодні ми працюємо над розробкою механізму повернення переплат з податку на прибуток. Можливо, буде виділений ресурс на разове повернення цих коштів. Тим більше, що наразі є джерела фінансування, за рахунок яких це можна зробити. Головне для нас – що сума переплат не зростає, а зменшується», – підкреслив Мирослав Продан.
Однією із важливих останніх новацій ДФС, яка є досить корисною для роботи бізнесу, стало впровадження в Електронному кабінеті платника послуги з отримання довідки про відсутність заборгованості, яка необхідна підприємствам для участі у тендерах.
«Ми розробляємо програмний продукт, який автоматично спрямовуватиме довідку про відсутність заборгованості в он-лайн систему публічних закупівель proZorro, що буде досить зручно для суб’єктів господарювання», – розповів очільник ДФС.
Загалом, за словами Мирослава Продана, фіскальна служба планує до кінця року додати до Електронного кабінету платника весь спектр адміністративних послуг, які є в ДФС. Суб’єкт господарювання матиме можливість без особистого звернення до податкового органу отримати усі необхідні йому довідки.
«Це досить амбітні плани. Коли вони будуть реалізовані, ми якісно змінимо відносини з платниками податків та уникнемо приводів до зловживання з боку працівників фіскальної служби», – наголосив Мирослав Продан.
***
Якщо платнику єдиного податку потрібен витяг з реєстру платників єдиного податку
Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
Державний фіскальний орган веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.
За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку.
Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.
Отже підприємець – платник єдиного податку для отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, повинен звернутися із запитом про отримання такого витягу до фіскального органу за місцем своєї податкової адреси.
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
Зазначений порядок визначений ст. 299 Податкового кодексу України.
***
Є питання про податки – відповідь надасть «ЗІР»
Чимало питань виникає у сучасних бухгалтерів та підприємців щодо застосування податків: як пересічному підприємцю чи то бухгалтеру застосувати ту чи іншу систему оподаткування, як розібратися у ставках, за що можна потрапити на штрафи.
Подільська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області повідомляють, що для отримання фахової консультації з питань оподаткування можна скористатися електронним сервісом «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (далі – сервіс «ЗІР»).
Сервіс створено для забезпечення своєчасною, достовірною, вичерпною і повною довідковою інформацією, шляхом широкого використання інформаційних технологій.
Інформаційне наповнення «ЗІР» здійснюється на підставі функціональних повноважень ДФС України, з урахуванням результатів всебічного аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру та з метою мінімізації витрат часу представників бізнесу на спілкування з державою.
У розділах «ЗІР»: «Запитання – відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та «Письмові консультації» інформація систематизована таким чином:
- оподаткування;
- митна справа;
- єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування;
- електронний цифровий підпис.
Скористатися сервісом «ЗІР» можна як на офіційному веб-порталі ДФС України (sfs.gov.ua), так і на субсайті Головного управління ДФС в Одеській області (http:// http://od.sfs.gov.ua/).
***
З початку року платники Подільської ОДПІ сплатили понад 156 млн грн єдиного соціального внеску
З початку 2017 року від платників Подільської ОДПІ надійшло 156,4 млн грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування. Це на 56,8 млн грн. більше минулорічного показника.
Так по м.Подільськ сплачено 38,8 млн грн., Подільському району – 11,1 млн грн., Ананьївському відділенню – 19 млн грн., Любашівському відділенню – 18,1 млн грн., Савранському відділенню – 11,2 млн грн., Балтському відділенню – 32,8 млн грн., Кодимському відділенню – 13,3 млн грн., Окнянському відділенню – 11,8 млн грн.
В Подільській ОДПІ нагададують, що ставка ЄСВ для всіх платників єдиного внеску (крім пільгових категорій) становить 22 відсотка. Єдиний соціальний внесок необхідно сплачувати незалежно від фінансового стану платника адже своєчасна його сплата гарантує громадянам право на соціальний захист на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати.
Наголошуємо, що неоформлена праця та виплата заробітної плати «в конвертах» позбавляє громадян соціального захисту, адже пенсію вони матимуть лише з офіційно нарахованої заробітної плати.
Сектор організації роботи Подільської ОДПІ
ГУ ДФС в Одеській області