Н О В И Н И З П О Д А Т К О В О Ї:
Міністр Олександр Клименко подякував платникам, які вчасно здали звітність з ЄСВ та зробили це онлайн
Зміна адміністратора ЄСВ пройшла вдало – платники вчасно здали 661 тисячу звітів до органів Міністерства доходів і зборів України. Всього звітували про сплату соціального внеску майже 4 млн. підприємств та громадян.
Про це під час прес-конференції повідомив Міністр доходів і зборів Олександр Клименко.
«Я хочу подякувати всім платникам єдиного соціального внеску за те, що вони зуміли переорієнтуватися зі зміною адміністратора, а також за активну переорієнтацію на електронну форму звітування», - зауважив Олександр Клименко.
Він додав, що після передачі функцій адміністрування ЄСВ до Міндоходів доля звітності, поданої в електронному вигляді, зросла з 38 до 60%.
Олександр Клименко запевнив, що Міністерство доходів і зборів створюватиме умови для повного переведення адміністрування єдиного соціального внеску на електронні системи сплати та звітування.
«Електронна форма звітності – це вигідно і платникам, і Міністерству. У цьогорічному рейтингу Doing Business позиції України зросли відразу на 28 пунктів. Окремо експерти відзначили прогрес, який зробила Україна в електронному звітуванні. За рік це дозволило скоротити час, необхідний на виконання податкових зобов’язань, на 101 годину. Такий успіх України – досягнення, в першу чергу, самих платників, які позитивно сприймають інновації», - підкреслив Олександр Клименко.
За офіційними даними Міндоходів, за 25 днів жовтня місячні збори ЄСВ становили 12,7 млрд. грн. Усі перераховані платниками суми були оперативно розподілені між соціальними фондами.
***
Оформлення ліцензії на алкоголь та тютюн в Центрі обслуговування платників податків Котовської ОДПІ
Прийом та видача документів для оформлення ліцензій (дублікатів) на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами відбуватиметься в Центрі обслуговування платників податків Котовської ОДПІ.
Суб’єкти господарювання самостійно вибирають місце отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими ,виробами. Для цього їм необхідно подати заяву до Центру обслуговування платників податків Котовської ОДПІ.
Для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями до заяви додається довідка органу доходів і зборів про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі.
У разі недостовірності даних у поданих документах, приймається рішення про відмову у видачі ліцензії.
Ліцензія або рішення про відмову у її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів від дня одержання документів.
Нагадаємо, з 08 жовтня 2013 року режим роботи Центру обслуговування платників було змінено. Наразі вони працюють за новим графіком, без перерви на обід та вівторок, четверг до 20-00, в суботу з 9-00 до 16-00 .
***
Термін дії електронного ключа для фізичних осіб збільшиться від 1 до 3 років.
За ініціативою Міністерства доходів і зборів України термін дії електронного ключа для фізичних осіб збільшиться від 1 до 3 років. Такі зміни запропоновані фахівцями відомства в проекті постанови Кабінету Міністрів України щодо Порядку акредитації центру сертифікації ключів. Крім того, до 6 років може подовжитися і термін дії сертифікату акредитованого центру.
За словами експертів Міндоходів, такі новації сприятимуть залученню громадян до активного застосування інформаційно-комунікаційних технологій. Адже наявність цифрового підпису дає можливість фізичним особам скористатися он-лайновими сервісами Міндоходів, зокрема, можливістю подавати річну декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді. Крім того, „електронкою” також можна надсилати і звітність з єдиного соціального внеску.
Загалом, з початку року акредитованим Центром сертифікації електронних ключів якій знаходиться в приміщенні Котовської ОДПІ видано 1400 безкоштовних електронних ключів. В жовтні п.р. в лідерах серед клієнтів центру – фізичні особи. Послугами центру скористалися 600 таких абонентів, які отримали електронні ключі.
***
Юридичні особи, які не використовують працю найманих осіб, звіт з єдиного внеску не подають
Відповідно до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 № 454, юридичні особи, які не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, звіт до органів доходів і зборів ними не подається.
При цьому у разі, якщо раніш було подано листа до Пенсійного фонду про відсутність діяльності, на підставі чого було дозволено не подавати звіти з єдиного внеску, то новий лист до органів доходів і зборів подавати не потрібно.
***
Включення до витрат підприємства благодійної допомоги неприбутковій організації.
Згідно з пп.138.10.6 п.138.10 ст138 розділу ІІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VІ (далі Кодекс) до складу інших витрат платника податку включаються інші витрати звичайної діяльності (крім фінансових витрат), не пов’язані безпосередньо з виробництвом та/або реалізацією товарів, виконання робіт, надання послуг, зокрема: суми коштів або вартість товарів, виконання робіт, надання послуг, добровільно перераховані (передані) протягом звітного року до Державного бюджету України або бюджетів місцевого самоврядування, до неприбуткових організацій, визначених у ст..157 цього розділу в розмірі, що не перевищує чотирьох відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
Крім того, відповідно до пп..138.5.3 п138.5 ст.138 Кодексу витрати, понесені платником податку, у вигляді благодійних чи інших внесків та/або вартості товарів
(робіт, послуг) до неприбуткових організацій, які згідно з нормами цього розділу враховуються для визначення об’єкта оподаткування платника податку, включаються до складу витрат за датою фактичного перерахування таких внесків та/або вартості товарів (робіт, послуг).
Варіанти переходу на сплату єдиного податку і ПДВ
1. Якщо СПД знаходиться на загальній системі і є платником ПДВ.
В такому випадку СПД достатньо зареєструватися платником єдиного податку за ставкою 3%.
2. Якщо СПД знаходиться на загальній системі і не є платником ПДВ.
В такому випадку СПД необхідно подати одночасно заяву на реєстрацію платником ПДВ та заяву на реєстрацію платником єдиного податку за ставкою 3%. Звичайно при умові, що є підстави для добровільної реєстрації платником ПДВ. Але краще спочатку зареєструватися платником ПДВ, а тоді переходити на спрощену систему за ставкою 3%.
3. Якщо СПД вже зареєстрований платником єдиного податку, але не є платником ПДВ.
Якщо особа, вже зареєстрована платником єдиного податку за ставкою 5%, то перейти на ставку 3% та сплату ПДВ, вона зможе лише у випадку, якщо платник єдиного податку який сплачує єдиний податок за ставкою 5% досягне обсяг продажу (робіт і послуг, не товарів) більше 300 000 гривень і мало того, цей продаж має бути здійснений підприємствам чи підприємцям, які є платниками податку на додану вартість.
При цьому формулювання змін до ПКУ, вказує, що з моменту досягнення платником єдиного податку за ставкою 5% обсягу продажу більше 300 000 гривень (платникам ПДВ), на нього будуть поширюватися норми ПКУ, щодо платників ПДВ (розділ V). І такий платник має подати реєстраційну заяву для реєстрації платником ПДВ. При цьому заява подається не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто цього обсягу.
Тобто, якщо підприємець - фізична особа відноситься до 1 або 2 групи єдиного податку, та хоче змінити вид діяльності і перейти на сплату ПДВ, то для них на сьогодні вбачається лише 2 шляхи:
а) відмовитися від спрощеної системи, зареєструватися платником ПДВ і після того перейти на єдиний податок за ставкою 3%;
б) перейти на ставку єдиного податку 5%, досягти обсягу продажу 300 000 грн. за 12 календарних місяців іншим суб`єктам господарювання, які є платниками ПДВ і після цього зареєструватися платником податку на додану вартість та перейти на ставку 3%.
Перегляди: 1305