ЗВІТ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ЗОВНІШНЬОЇ ОЦІНКИ ЯКОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ В КОМУНАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ЦЕНТР НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ «РОДИНА»
м.ПодільсьК
На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27 грудня 2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», відповідно наказу директора Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров’я Подільської міської ради від 12 березня 2019 року №18-о/д «Щодо створення комісії та призначення відповідального з проведення зовнішньої оцінки якості соціальних послуг» затверджено комісію, до складу якої входять спеціалісти Департаменту, фахівці комунального закладу Центр надання соціальних послуг «Родина», керівник ГО «Подільська організація ветеранів України».
В період з 02 квітня 2019 року по 04 квітня 2019 року організовано та проведено зовнішню оцінку надання соціальних послуг особам, які перебувають на обслуговуванні комунального закладу Центр надання соціальних послуг «Родина» та отримують соціальні послуги «догляд вдома» та «стаціонарний догляд». Визначення якості соціальних послуг проведено вибірковим методом наступними шляхами:
- вивчення документації відділення соціального обслуговування вдома та відділення геріатричного стаціонарного догляду;
- спостереження за процесом надання соціальних послуг;
- опитування отримувачів соціальних послуг.
Основним завданням КЗ Центр надання соціальних послуг «Родина» є постійна робота по виявленню громадян похилого віку, інвалідів, хворих (з числа осіб працездатного віку на період встановлення їм групи інвалідності, але не більше як чотири місяці), громадян, які перебувають у складній життєвій ситуації, які нездатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги та надання різних видів послуг. З метою організації комплексного надання якісних соціальних послуг громадянам похилого віку та особам з інвалідністю при Центрі функціонують відділення соціального обслуговування вдома (пункт прокату технічних та інших засобів реабілітації - структурний підрозділ відділення) та відділення геріатричного стаціонарного догляду.
Державними стандартами догляду вдома та стаціонарного догляду визначені показники якості соціальних послуг, до яких належать кількісні показники та ряд якісних показників таких, як: адресність та індивідуальний підхід; результативність; своєчасність; доступність та відкритість; повага гідності отримувача; професійність.
Відповідно до плану роботи по проведенню зовнішньої оцінки якості соціальних послуг, згідно наданих результатів внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг КЗ Центр надання соціальних послуг «Родина» для вивчення думки отримувачів соціальної послуг щодо якості надання послуг, було зроблено аналіз опитування, проведеного під час зовнішнього оцінювання. Метою його було отримання об’єктивної інформації, необхідної для оцінки та поліпшення якості надання соціальної послуги догляду вдома та стаціонарного догляду, вивчення реального стану соціального обслуговування відповідними відділеннями. В опитуванні взяли участь 38 отримувачів соціальних послуг, з них соціальної послуги догляд вдома – 23 особи, геріатричного стаціонарного догляду – 15 осіб.
Проаналізувавши думку отримувачів соціальної послуг «догляд вдома» та «стаціонарного догляду» можна зробити висновок
Показник адресність та індивідуальний підхід згідно звернень громадян у 100% визначено ступінь індивідуальних потреб. Своєчасно проводиться повторне (при потребі) визначення індивідуальних потреб. З усіма громадянами, що приймаються на обслуговування укладаються договори відповідно до затвердженої форми з дотриманням вимог. По закінченню строку дії договору, або у разі потреби, договори переглядаються, продовжуються або укладаються додаткові угоди.
Показник результативність всі опитані підопічні задоволені рівнем надання соціальних послуг, що відображається покращенням емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги, позитивними змінами у стані отримувачів соціальних послуг у процесі надання порівняно з періодом, коли соціальні послуги не надавались.
Показник своєчасність Рішення щодо надання цих послуг громадянам, які звернулися за отриманням соціальних послуг приймалися своєчасно, у встановлені строки з оформленням відповідних документів та з урахуванням ступеня індивідуальних потреб, за результатами яких складаються індивідуальні плани та заключають договори. Строки та терміни надання соціальних послуг відповідають зазначеним у договорі.
Показник доступність та відкритість відділення соціального обслуговування догляд вдома та відділення геріатричного стаціонарного догляду розташовані в приміщеннях в центрі міста зі зручним транспортним сполученням. Приміщення та кабінети знаходяться на першому поверсі. Зона надання послуги стаціонарного догляду розташована у приміщенні, в якому знаходяться: 9 кімнат для проживання, 4 кімнати для санітарно-гігієнічних процедур, 1 кімната для прийому їжі, 1 харчоблок, 1 кімната для видачі їжі, 1 кімната для дозвілля, 1 кімната для персоналу, 1 кімната для медичної сестри.
Показник повага до отримувачів соціальної послуги згідно проведених опитувань отримувачі соціальних послуг задоволені відношенням соціальних робітників. Працівники Центру ввічливо ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію. Під час проведення зовнішньої оцінки скарг зі сторони підопічних не надходило.
Показник професійність оцінка результатів аналізу опитувальників отримувачів соціальної послуги догляду вдома показує позитивну тенденцію у процесі надання соціальної послуги, задоволення індивідуальних потреб. Значна увага приділяється внутрішній оцінці якості надання соціальних послуг, для цього проводяться перевірки роботи соціальних робітників та працівників, спостереження за процесом надання соціальних послуг, опитування отримувачів соціальних послуг тощо. Здійснюється постійний контроль за діяльністю соціальних робітників згідно затвердженого графіку, результати перевірок постійно аналізуються на щотижневих нарадах. Керівництвом закладу здійснюються систематичні перевірки дільниць соціальних робітників щодо якості надання соціальних послуг. Штатний розпис відділення геріатричного стаціонарного догляду сформовано відповідно до законодавства з урахування спеціалізації. Щороку надавачі соціальних послуг проходять медичний огляд. Під час проведення зовнішньої оцінки скарг зі сторони підопічних не надходило.
Показники якісні |
Від 80% до 100% (добре) |
Від 51% до 79% (задовільно) |
Від 0% до 50% (незадовільно) |
Адресність та індивідуальний підхід |
«добре» |
- |
- |
Результативність |
«добре» |
- |
- |
Своєчасність |
«добре» |
|
- |
Доступність |
«добре» |
- |
- |
Повага до гідності отримувача соціальної послуги |
«добре» |
- |
- |
Професійність |
«задовільно» |
Показники кількісні
|
Від 0% до 20% |
Від 21% до 50% |
Від 51% до 100% |
Кількість скарг та результат їх розгляду |
«добре» |
- |
- |
Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги догляду вдома |
- |
- |
«добре» |
Кількість соціальних працівників, які пройшли атестацію |
«незадовільно» |
- |
- |
Оцінка якості соціальних послуг в цілому
Узагальнений статус |
Рекомендації по роботі із суб’єктом, що надає соціальну послугу
|
«добре» |
Продовжувати роботу із суб’єктом |
«задовільно» |
- |
«незадовільно» |
- |
Зважаючи на достатньо високий рівень надання соціальних послуг комунальним закладом Центр надання соціальних послуг «Родина», дотримання Державних стандартів догляду вдома та стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності, за висновком зовнішньої оцінки якості соціальних послуг рекомендовано:
- у зв’язку із специфікою роботи із одинокими особами похилого віку забезпечити проведення навчання та підвищення кваліфікації соціальних працівників та робітників закладу;
- забезпечувати контроль за роботою соціальних робітників відділення соціального обслуговування вдома, дотриманням графіку відвідування та якістю послуг, що ними надаються;
- посилити роботу по виявленню одиноких громадян та осіб з обмеженими можливостями з метою надання їм соціальних послуг та підтримки;
- посилити інформаційну-роз’яснювальну роботу серед мешканців міста з питань роботи комунального закладу Центр надання соціальних послуг «Родина»;
- продовжувати роботу (налагодити взаємодію, співпрацю) з громадськими організаціями міста з метою своєчасного надання соціальних послуг громадянам похилого віку та ветеранам;
- запроваджувати нові соціальні послуги, які передбачені чинними Державними стандартами.
Директор Департаменту соціальної,
сімейної політики та охорони здоров’я
Подільської міської ради Кушнір Н.В.