І Н Ф О Р М А Ц І Я
про роботу Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров‘я
Подільської міської ради за січень – лютий 2019 року
Управління грошових виплат і компенсацій та персоніфікованого обліку пільгових категорій
Відділ грошових виплат і компенсацій
Спеціалістами Приймальні з питань призначення усіх видів державної допомоги протягом звітного періоду:
*було прийнято 1419 громадян нашого міста, які звернулися у Приймальню за призначенням різних видів державної соціальної допомоги та житлової субсидії та яким надані консультації з питань подачі та оформлення документів, призначення і виплати різних видів державних соціальних допомог, компенсацій та житлової субсидії;
*видано 674 повідомлення про результати призначення державної допомоги та житлової субсидії;
*одержувачам державної допомоги видані 265 довідок про одержані ними доходи;
*видано 19 пільгових посвідчень особам з інвалідністю, які перебувають на обліку департаменту і одержують державну допомогу замість пенсії.
Згідно Положення про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою КМУ від 21.10.1995 року №848, в новій редакції постанови КМУ №329, зі змінами (далі – Положення), на оплату житлово-комунальних послуг у лютому2019 року нарахована житлова субсидія 4193 сім‘ям нашого міста. За призначенням субсидій на ЖКП у 2019 році звернулися 134 сім‘ї міста, для встановлення їх права на призначення житлової субсидії на виконання вимог пункту 14 Положення були надіслані запити для отримання інформації: про забезпеченість комунальними послугами - до підприємств міста, що надають комунальні послуги; про доходи - до Державної фіскальної служби України; про доходи у вигляді пенсій - до Пенсійного фонду України.
По зверненням одержувачів субсидії проведена перевірка по 580 особових справах, у ході якої були виправлені помилки в розрахунку розміру житлової субсидії з 01.10.2018 року в автоматичному режимі за допомогою комп’ютерної програми «Житлові субсидії», яка надійшла з Міністерства соціальної політики України.
На виконання постанови КМУ №62 від 06.02.2019 року «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» проведено нарахування субсидії за лютий місяць у грошовій формі, та списки нарахувань передані до Міністерства соцполітики для подальшої виплати субсидії у березні місяці 3840 одержувачам субсидії на загальну суму 4736,6 тис.грн.:
- 2829 пенсіонерам – одержувачам субсидії через Пенсійний фонд України (разом з пенсією) на суму 3555,1 тис.грн.,
- 1011 іншим одержувачам субсидії (не пенсіонерам) через Ощадбанк на суму 1181,5 тис.грн.
Середній розмір субсидії у грошовій формі за лютий місяць, яку родини одержать у березні місяці, складає по нашому місту 1233,48 грн.
Нараховано житлових субсидій в звітному періоді на суму 11 653,0 тис.грн., з яких 4 736,6 тис.грн. за лютий місяць буде виплачено громадянам готівкою у березні 2019 року, профінансовано з державного бюджету та перераховано організаціям, що надають послуги, коштів у сумі 7 919,9 тис.грн. (в т.ч. на погашення заборгованості за минулий рік у сумі 7 053,8 тис.грн.).
Заборгованість перед організаціями надавачами житлово-комунальних послуг по субсидіям станом на 01.03.2019 року складає 6 050,4 тис.грн.
Нарахування субсидій на придбання твердого палива і скрапленого газу відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації №254/А-2018 від 21.03.2018 року «Про затвердження натуральних норм забезпечення населення області твердим паливом та скрапленим газом у 2018 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам», по зверненням громадян у грудні 2018 року призначено 11 сім‘ям, нараховано на суму 34,0 тис.грн., профінансовано 40,7 тис.грн. (у т.ч. погашена заборгованість за минулий рік у сумі 30,3 тис.грн.). Заборгованість по виплаті готівки складає 23,6 тис.грн.
Відповідно до розпорядження голови обласної держадміністрації №155/А-2019 від 08.02.2019 року «Про затвердження натуральних норм забезпечення населення області твердим паливом та скрапленим газом у 2019 році за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам», яке набрало чинності з дня опублікування 23.02.2019 року, протягом звітного періоду для нарахування субсидій на придбання твердого палива і скрапленого газу на 2019 рік, звернулися до Приймальні Департаменту 82 сім‘ї міста, по особовим справам яких були надіслані запити для отримання інформації: про забезпеченість комунальними послугами - до підприємств міста, що надають комунальні послуги; про доходи - до Державної фіскальної служби України; про доходи у вигляді пенсій - до Пенсійного фонду України.
На обліку станом на 01.03.2019 року знаходяться 2816 одержувачів різних видів державної допомоги, яким нарахована допомога на загальну суму 9 891,0 тис.грн., заборгованість з виплати допомоги відсутня.
Згідно із Законом України “Про державну допомогу сім‘ям з дітьми” від 21.11.1992 року №2811-XII (зі змінами) до відділу грошових виплат і компенсацій звернулися у звітному періоді 363 сім‘ї з дітьми, з яких призначена державна допомога 352 сім‘ям. У т.ч.53 сім‘ям, які проживають в місті, призначена допомога при народженні дитини.
На обліку перебувають одержувачі допомоги сім‘ям з дітьми – 1539 осіб, які одержують допомогу на 1813 дітей, а саме:
*допомога у зв’язку з вагітністю та пологами - 12 жінок,
*допомога при народженні дитини - 1028 осіб на 1083 дитини,
*допомога при усиновленні - 3 особи на 3 дітей,
*допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування - 69 опікунів на 91 дитину,
*допомога на дітей одиноким матерям - 416 матерів на 624 дитини,
*тимчасова допомога на дітей, батьки яких ухиляються
від сплати аліментів - 11 осіб на 12 дітей.
Нараховано державної допомоги сім’ям з дітьми у звітному періоді та виплачено одержувачам допомоги на суму 4 774,2 тис.грн., заборгованість з виплати допомоги відсутня.
Згідно з Законом України “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам віком до 18 років” № 2109-111 від 16.11.2000 року звернулися за допомогою у звітному періоді батьки 4 дітей з інвалідністю віком до 18 років та 1 особа з інвалідністю з дитинства, отримують державну допомогу батьки 149 дітей з інвалідністю та 274 дорослих осіб з інвалідністю.
Також, проведено подовження виплати державної допомоги 9 особам з інвалідністю на підставі медичних довідок МСЕК.
Допомога на поховання 1 особи з інвалідністю, із числа одержувачів державної соціальної допомоги, виплачена у сумі 3,0 тис.грн.
Нараховано допомоги на суму 1 549,0 тис.грн., заборгованість з виплати допомоги відсутня.
Згідно Закону України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям” №1768-111 від 01.06.2000 року у звітному періоді звернулися 184 сім‘ї, з них призначено допомогу 153 малозабезпеченим сім‘ям, перебувають на обліку та одержують допомогу станом на 01.03.2019 року 394 малозабезпечені сім‘ї, в яких виховується 790 дітей, з яких 91 сім‘я в яких виховується 350 дітей, є багатодітними (троє і більше дітей).
Нараховано допомоги за звітний період на суму 2 366,3тис.грн., заборгованість з виплати допомоги відсутня.
Згідно Постанови Кабінету Міністрів “Про допомогу на догляд за інвалідом 1 чи 2 групи внаслідок психічного розладу” № 1192 від 02.08.2000 року протягом звітного періоду звернулися 20 осіб, яким призначено щомісячну допомогу на догляд за психічно хворими, перебувають на обліку та одержують допомогу на догляд 50 малозабезпечених осіб. Нарахована щомісячна допомога на догляд на суму 199,4 тис.грн., заборгованість з виплати допомоги відсутня.
Згідно Закону України “Про соціальні послуги” № 966 від 19.06.2003 року у звітному періоді звернулися 13 осіб, які надають соціальні послуги по догляду, з яких 12 особам призначена компенсація непрацюючим фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги. Отримують компенсацію станом на 01.03.2019 року 175 осіб. Нарахована компенсація на загальну суму 71,7 тис.грн., заборгованість з виплати компенсації відсутня.
Згідно Закону України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам” № 1727-IV від 18.05.2004 року у звітному періоді звернулися за призначенням державної допомоги вперше 3 особи з інвалідністю, з яких 2 особам призначено державну допомогу.
Подовження виплати допомоги проведено 7 особам з інвалідністю на підставі медичних довідок МСЕК.
Перебувають на обліку та одержують державну соціальну допомогу на звітну дату 143 осіб.
Згідно ЗУ «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам» державну соціальну допомогу на догляд одержують 4 малозабезпечені особи з інвалідністю І групи (підгрупи А і Б).
Також, 1 особі виплачена допомога на поховання особи, із числа одержувачів державної соціальної допомоги, у сумі 3,0 тис.грн.
Нарахована та виплачена державна соціальна допомога у звітному періоді за рахунок коштів державного бюджету у загальній сумі 430,4 тис.грн., заборгованості з виплати допомоги немає.
У відділі перебуває на обліку 4 непрацюючих працездатних особи, яким призначена згідно постанови Кабінету Міністрів України № 832 від 26.07.1996 року щомісячна компенсація по догляду за інвалідом 1 групи та похилою особою, якій виповнилось більше 80 років. Компенсація за звітний період нарахована на суму 0,3 тис.грн. за рахунок коштів державного бюджету, заборгованість з виплати відсутня.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату»№1098 від 27.12.2017 року звернулися за призначенням допомоги вперше 3 особи, призначено допомогу 2 особам, подовження виплати тимчасової допомоги відповідно до звернень громадян проведено 4 особам. Перебувають на обліку як одержувачі вказаної допомоги станом на 01.03.2019 року 23 особи.
Нарахована та виплачена державна соціальна допомога у звітному періоді за рахунок коштів державного бюджету у загальній сумі 53,5 тис.грн., заборгованості з виплати допомоги немає.
Згідно Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» Будинку сімейного типу «Лелека», Будинку сімейного типу «Благодать», Будинку сімейного типу «Відкрите серце» і Будинку сімейного типу «Промінь надії» та 2 прийомним сім’ям у звітному періоді нарахована державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та грошове забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам на загальну суму 332,7 тис.грн. та нараховано для сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за непрацюючих прийомних батьків до ПФУ у сумі 15,8 тис.грн., заборгованості з виплати допомоги перед одержувачами немає.
Згідно постанови КМУ №509 від 01.10.2014 року «Про облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції» на обліку станом на 01.03.2019 року перебуває 60 сімей переселенців, в яких значиться 107 осіб: 40 працездатних осіб, 24 пенсіонера, 7 інвалідів і 36 неповнолітніх дітей.
Родинам та одиноким особам, які були взяті на облік як внутрішньо переміщені особи, відповідно до постанови КМУ №505 від 01.10.2014 року «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», у звітному періоді нарахована щомісячна адресна допомога 32 родинам переселенців на суму 97,7 тис.грн.
Організовано та проведено 2 засідання міської комісії по призначенню (відновленню) усіх соціальних виплат, в тому числі і пенсій, внутрішньо переміщеним особам, що передбачено постановою КМУ від 08.06.2016 року №365. На засіданні розглянуті подання про призначення (відновлення) соціальних виплат 16 внутрішньо переміщеним особам, з них прийнято рішення щодо надання щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання по 10 справам.
З метою контролю за цільовим використанням бюджетних коштів головними державними соціальними інспекторами у звітному періоді здійснені 184 перевірки достовірності інформації, яка подається організаціями, підприємствами та установами для призначення громадянам різних видів державної допомоги.
Проведено 198 обстежень матеріально-побутових умов проживання претендентів на призначення усіх видів державної допомоги, за результатами яких складені акти та прийняті рішення, в т.ч. обстеження внутрішньо переміщених осіб з метою підтвердження фактичного проживання відповідно до постанови КМУ №365 від 08.06.2016 року – 31 особи.
Направлено запитів до Подільського центру соціальних служб для сімей, дітей та молоді з метою проведення обстеження матеріально-побутових умов проживання 11 сімей, цільового використання коштів допомоги при народженні дитини – 19 сімей.
Згідно наданої інформації Подільським центром зайнятості відповідно до постанови КМУ №454 від 04.07.2017 року стосовно дотримання безробітним працездатним членом малозабезпеченої сім’ї законодавства про зайнятість - сприяння своєму працевлаштуванню та припинення реєстрації як безробітної особи, яка включена до складу малозабезпеченої сім’ї, перевірено 209 осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості, як такі, що шукають роботу. В результаті перевірки згідно п.25 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім‘ям здійснено припинення виплати допомоги 6 малозабезпеченим сім‘ям, як таким, що порушили законодавство у частині сприяння своєму працевлаштуванню.
На міську комісію із соціальних питань підготовлені документи на 150 сімей, які не мають право на загальних підставах одержати житлову субсидію, державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім‘ям та пільги за фактичним місцем проживання. В ході роботи міської комісії прийнято позитивне рішення по 119 домогосподарствам, відмовлено у задоволені заяв громадян міста по 31 справі.
Головним спеціалістом з нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення та виплати пенсій Подільським об‘єднаним управлінням Пенсійного фонду України здійснено перевірок у звітному періоді:
- призначених пенсійних справ - 75
- перерахованих пенсійних справ - 105
- виплати допомоги на поховання - 79
- виплати недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера - 29
- здійснення відрахувань з пенсій - 27
При перевірці пенсійних справ та особових рахунків помилок, які порушують чинне законодавство та призвели до переплати або недоплати пенсії, не виявлено.
Відділ персоніфікованого обліку пільгових категорій
На виконання постанови КМУ №117 від 29.01.2003 року «Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги» у Департаменті створено автоматизований банк даних для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги, згідно з законами України. Так, на обліку станом на 01.03.2019 року значиться 9577 особових справ пільгового контингенту населення міста, з них:
134 особи з інвалідністю, внаслідок війни
684 учасників бойових дій, в т.ч. 524 учасника бойових дій, які брали участь в АТО
211 учасників війни
173 сім‘ї загиблих та померлих ветеранів війни
627 ветеранів військової служби, ветеранів МВС та членів їх сімей
222 постраждалих від аварії на ЧАЕС
2982 ветерана праці
2549 дітей війни
2 жертви нацистських переслідувань
1 реабілітований
177 багатодітних сімей, в яких виховується 626 дитина
1887 осіб з інвалідністю, внаслідок загального захворювання та з дитинства
62 дитини з інвалідністю віком до 18 років
Спеціалістами відділу протягом звітного періоду було прийнято 301 громадянина нашого міста, які звернулися з питань надання пільг різним категорія населення міста, та яким надані консультації з питань подачі та оформлення документів. По питанням надання пільг та перебування на обліку видана 81 письмова довідка. Підприємства та організації, що надають послуги, щомісяця до 25 числа подають відділу персоніфікованого обліку пільгових категорій на паперових та електронних носіях розрахунки щодо вартості послуг, наданих пільговикам у минулому місяці, згідно з формою «2-пільга». Протягом січня – лютого 2019 року проведено 60 звірок з підприємствами-надавачами житлово-комунальних послуг.
Станом на 01.03.2019 року до Департаменту звернулося 20 осіб для забезпечення протезно - ортопедичними виробами (протези, ортопедичне взуття та інше) та засобами реабілітації (крісла - візки, милиці, палиці та інше), яким видано 79 направлень відповідно до Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення, затвердженого постановою КМУ від 05.04.2012 року №321 (зі змінами). На всі види засобів реабілітації 100% введені особисті дані до Централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ), який знаходиться в мережі Інтернет.
Протягом звітного періоду 2019 року відділом забезпечено:
- 3 особи протезно-ортопедичними виробами на суму 43,3 тис.грн.
- 1 особу спеціальними засобами для орієнтування та спілкування (мобільними телефонами) на суму 1,6 тис. грн.
У звітному періоді видані 2 санаторно-курортні путівки: 1 учаснику бойових дій та 1 особі - сім‘ї померлого ветерана війни в підвідомчі санаторії Міністерства соціальної політики.
Станом на 01.03.2019 року відділом видано:
* пільгових посвідчень особам з інвалідністю внаслідок війни - 1
* пільгових посвідчень ветеранам праці - 3
* пільгових посвідчень сім‘ям померлих ветеранів - 1
* пільгових талонів на проїзд - 10
У лютому 2019 року проведено 1 засідання міської комісії для розгляду питань пов’язаних з виплатою грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей та осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їх сімей.
Відповідно до обласної комплексної програми соціальної підтримки населення на 2018-2020 роки «Соціальний захист населення в Одеській області», затвердженої рішенням Одеської обласної ради від 21.12.2017 року № 578-VII, у звітному періоді 2019 року спеціалістами відділу було направлено 76 справ для отримання матеріальної допомоги (стипендії) за рахунок обласного бюджету до КУ «Одеський обласний центр реабілітації змішаного типу для інвалідів і дітей інвалідів «Стратегія життя», з них:
- 12 справ осіб з інвалідністю внаслідок війни (АТО);
- 4 справи на дітей, осіб з інвалідністю внаслідок війни (АТО);
- 13 справ на сім’ї загиблих, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою;
- 15 справ на осіб з інвалідністю, внаслідок Другої Світової війни;
- 1 справа на реабілітовану особу;
- 17 справ на осіб з інвалідністю, внаслідок Другої Світової війни та жертви нацистських переслідувань;
- 8 справ на сім’ї загиблих військових, які брали участь в бойових діях у Республіці Афганістан;
- 6 справ на сім’ї загиблих (померлих) учасників АТО.
На виконання бюджетної програми «Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням із застосуванням сучасних технологій постраждалих учасників Революції Гідності та учасників антитерористичної операції» за напрямом психологічна реабілітація осіб з числа учасників антитерористичної операції/операції об’єднаних сил - спеціалістами відділу персоніфікованого обліку пільгових категорій на особистому прийомі проводяться роз’яснення пільговикам зазначеної категорії норм чинного законодавства, щодо отримання психологічної реабілітації та санаторно – курортного лікування за рахунок державного бюджету. Постійно висвітлюється дане питання через засоби масової інформації та шляхом розміщення інформації на стендах приймальні.
По розрахункам на пільги на теплопостачання, електроенергію, скраплений та природний газ, водопостачання, водовідведення, квартплату, тверде паливо та зв’язок, інші пільги за звітний рік нараховано на суму 3 046,1 тис.грн., профінансовано у сумі 2 514,6 тис.грн. (в т.ч. за минулий рік у сумі 1 793,5 тис.грн.), заборгованість станом на 01.03.2019 року по розрахункам на пільги складає 2 427,4 тис.грн. (в т.ч. за минулий рік у сумі 102,4 тис.грн.).
За звітний період компенсацій постраждалим від аварії на ЧАЕС нараховано на суму 73,0 тис.грн., виплачено компенсацій на суму 73,0 тис.грн. (в т.ч. за минулий рік 30,9 тис.грн.), заборгованість по виплаті компенсацій складає 30,9 тис.грн.
За рахунок коштів державного бюджету виплачена одноразова матеріальна допомога 2 особам з інвалідністю на загальну суму 1,5 тис.грн.
За рахунок коштів місцевого бюджету виплачено:
- щомісячна грошова допомога реабілітованим громадянам 1 особі на суму 0,8 тис.грн.
- на поховання непрацюючих працездатних громадян 4 особам на суму 3,5 тис.грн.
- адресна матеріальна допомога громадянам міста 106 особам на суму 119,2 тис.грн.
- компенсація за пільгове перевезення громадян пільговим автобусом на суму 496,8 тис.грн.
- пільги на послуги зв‘язку на суму 0,6 тис.грн.
Управління з питань праці, соціально-трудових відносин та сімейної політики
Відділ з питань праці та соціально-трудових відносин
За звітний період спеціалістами відділу надано 29 роз’яснень з питань дотримання законодавства про працю, в тому числі 1 письмово.
Згідно Закону України «Про колективні договори і угоди» від 01.07.1993 року № 3356-ХІІ зі змінами, у звітному періоді зареєстрований 1 колективний договір та зміни до колективного договору по 1 підприємству. Очікують повідомної реєстрації змін до колективних договорів 2 підприємств. В реєстрації колективного договору 1-му підприємству було відмовлено на підставі пункту 5 Порядку повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2013 р. № 115 «Про порядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів».
Протягом звітного періоду 2019 року було організовано та проведено 2 засідання міської комісії з питань дотримання законодавства про працю щодо легалізації зайнятості населення та забезпечення виплати заробітної плати, на які були запрошені 13 керівників суб’єктів господарювання. Розглядалися питання щодо нарахування та виплати заробітної плати найманим працівникам, укладання договорів цивільно-правового характеру при здійсненні господарської діяльності.
Згідно оперативних даних, заборгованість з виплати заробітної плати по місту відсутня.
08.01.2019 року начальник відділу брав участь у семінарі на тему: «Громадські роботи тимчасового характеру: розширення переліку підприємствдля виконання громадських та інших робіт тимчасового характеру», який організовував Подільський міськрайонний центр зайнятості.
Протягом звітного періоду було організовано та проведено 2 рейди спільно з Подільським відділом поліції в Одеській області на території ринків м.Подільськ з офіційним фіксуванням адміністративних правопорушень уповноваженими посадовими особами Подільського відділу поліції та подальшим притягненням до відповідальності осіб, які порушують порядок провадження господарської діяльності та адміністративної діяльності згідно ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення. За результатами спільної роботи перевірено 74 особи на предмет державної реєстрації як суб’єкта господарювання, з них 25 осіб були попереджені про адміністративну відповідальність. Представниками поліції протоколів не складено.
14.02.2019 року було організовано та проведено семінар для ОСББ та ОВК, в якому брав участь начальник відділу, на тему «Діяльність об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та об’єднань власників квартир». Запрошеним представникам ОСББ та ОВК надавалась пам’ятка із найважливішими аспектами в роботі ОСББ та ОВК, які обговорювалися на семінарі, розроблена начальником відділу.
28.02.2019 року була організована та проведена, спільно з представниками органів місцевого самоврядування в супроводі представника поліції, інформаційно-роз’яснювальна робота по лотерейним закладам міста.
Спеціалістами відділу у звітному періоді було прийнято 24 громадянина, які звернулися з питань альтернативної служби, професійної адаптації, отримання недоотриманої пенсії у зв’язку із смертю родича, виплати матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільнених з військової строкової служби.
Згідно постанови КМУ «Про затвердження Порядку організації та професійної адаптації учасників антитерористичної операції та постраждалих учасників Революції Гідності» від 21.06.2017 року за № 432 із змінами, станом на 01.03.2019 року зареєстровано 22 заяви від учасників АТО щодо проходження професійної адаптації, з них 4 заяви подано в звітному періоді.
На підставі постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати матеріальної допомоги військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби» від 08.04.2015р. № 185, за рахунок коштів державного бюджету нарахована матеріальна допомога 4 військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби, на загальну суму 25,8 тис.грн.
Згідно розпорядження міського голови від 05.02.2009 року № 24, видано 5 довідок родичам пенсіонерів для отримання недоотриманої пенсії у зв’язку із смертю.
Відділ сімейної політики
На виконання Закону України «Про попередження насильства в сім’ї», наказу Міністерства внутрішніх справ України від 07.09.2009 року № 3131/386 «Про затвердження інструкції щодо порядку взаємодії управлінь (відділів) з питань здійснення заходів з попередження насильства в сім’ї» Подільським МВ ГУМВС України Одеської області в порядку взаємодії направляються повідомлення щодо виявлення фактів вчинення насильства в сім’ях громадян міста. Згідно кожного повідомлення проводиться аналітична робота та направляються матеріали для проведення соціальної роботи та взяття під соціальний супровід відповідними службами. Із зазначеними сім’ями проводиться індивідуальна профілактична робота фахівцями із соціальної роботи центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, спеціалістами служби у справах дітей. Протягом звітного періоду зареєстровано 3 повідомлення, здійснено виїзні перевірки, охоплено 1 особу з метою надання допомоги членам сімей, які постраждали від насильства або де є загроза його вчинення.
Відповідно до покладених завдань забезпечується виконання Закону України «Про протидію торгівлі людьми», постанов КМУ від 23.05.2012 року №417 «Про затвердження Порядку встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми» та від 22.08.2012 року № 783 «Про затвердження порядку взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми» та інших нормативно-правових актів в цій сфері. Протягом звітного періоду вищезазначених фактів не виявлено.
Згідно Закону України «Про соціальні послуги» від 19.06.2003 року №966 до Департаменту у звітному періоді для отримання соціальних послуг звернулися 9 осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги, в тому числі КЗ Центр надання соціальних послуг «Родина» відділенням соціального обслуговування вдома – 4 особи, пункт прокату засобів реабілітації – 3 особи, відділення підтриманого тимчасового перебування – 2 особи. Відповідно до постанови КМУ від 29.12.2009 року №1417 «Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг), зі змінами та доповненнями, Департамент здійснює координацію діяльності і контроль за виконанням законодавства України з питань реалізації державної соціальної політики у сфері соціального захисту населення, надання їм організаційно-методичної допомоги. Протягом звітного періоду здійснено виїзні перевірки, охоплено 3 особи, які знаходяться на обслуговуванні та отримують соціальні послуги.
Наказом директора Департаменту затверджено план заходів щодо діяльності установ та закладів соціального захисту в м.Подільськ в осінньо-зимовий період 2018-2019 років. Контроль за виконання наказу покладено на заступника директора – начальника управління з питань праці, соціально-трудових відносин та сімейної політики. Протягом звітного періоду надзвичайних ситуацій не виникало.
Відповідно до Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 року №375-VI та міської програми оздоровлення та відпочинку дітей і підлітків на 2015-2020 роки від 25.02.2015 року № 672-VI, у місті здійснюються заходи щодо організації та проведення оздоровчої кампанії у 2019 році. З метою належної організації оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої уваги та підтримки за рахунок бюджетних коштів проводиться робота по створенню єдиної бази даних дітей відповідних категорій. Внесено до єдиної бази даних 80 дітей, які належать до різних пільгових категорій.
Відповідно до постанови КМУ від 29.04.2004 року №558 «Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги» проведена робота щодо підтвердження факту догляду. Протягом звітного періоду здійснено 30 відвідувань фізичних осіб, які отримують компенсацію за надання соціальних послуг, за результатами складено акти, порушень не виявлено.
За зверненням «телефону зворотного зв’язку» проведено обстеження житлово-побутових умов проживання 1 громадянки міста. З’ясована життєва ситуація, яка склалася та здійснено ряд заходів, щодо підтвердження обставин. Робота у даному напрямку проводиться далі.
На реагування усного звернення громадянки міста, щодо тяжкого стану здоров’я її сусіда, комісією здійснено відвідування за місцем проживання громадянина, в результаті чого складено акт, викликано карету швидкої допомоги для госпіталізації особи до міської лікарні.
Відділ з охорони здоров’я та медичного забезпечення
Відповідно до покладених завдань відділом забезпечується виконання постанови від 20.06.2018 року №512 «Деякі питання реалізації пілотного проекту із надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», проведено моніторинг щодо орієнтовної кількості жінок, які стоять на обліку у жіночій консультації та планують народити дитину в 2019 році. Відповідно до даної інформації направлено потребу у придбанні необхідної кількості «пакунків малюка» до Департаменту соціальної та сімейної політики. Орієнтовна кількість жінок, за отриманою інформацією КНП «Подільська міська лікарня Подільської міської ради», складає 300 осіб.
Протягом звітного періоду 2019 року в пологовому будинку Подільської міської лікарні народилося 64дитини.Станом на 01.03.2019 року пологовий будинок Подільської міської лікарні забезпечений одноразовою натуральною допомогою «пакунок малюка».Видача даної допомоги надається у пологовому будинку під час виписки дитини.
За звітний період відповідно п.9 «Порядку надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка»» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.06.2018 року №512 «Деякі питання реалізації пілотного проекту із надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» було забезпечено одну породіллю відповідно заяви, яка надійшла безпосередньо до Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров’я Подільської міської ради, як така, що не отримала «пакунок малюка» під час виписки дитини у пологовому будинку.
Протягом звітного періоду відділом прийнято участь у відкритті онлайн-сервісу запису на прийом до лікаря у КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Подільської міської ради».
08.02.2019 року працівниками відділу здійснено робочий візит до Окнянської районної лікарні з метою ознайомлення з проектом «Приймальна діагностичної медицини (телемедицини) в дії».
На підставі наказу Міністерства охорони здоров’я від 19.03.2018 року №503 та затвердженого Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та форми декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, відділом проводиться моніторинг підписаних декларацій про вибір лікаря який надає первинну лікарську допомогу. Станом на 01.03.2019 рокуЦентром первинної медико-санітарної допомоги Подільської міської ради підписано26668 декларацій.Процент підписаних декларацій відносно до зареєстрованого населення складає 65,5%.
Задля забезпечення безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань, відповідно постанови КМУ від 17.03.2017 року №152, зареєстровано договори з 4 фармацевтичними компаніями, про відшкодування витрат на 2019 рік. За звітний період відшкодовано вартість лікарських засобів на загальну суму 116,7 тис. грн.
З метою посилення соціального захисту та медичного забезпечення ветеранів війни та праці, осіб з інвалідністю та малозабезпечених верств населення на підставі постанови КМУ від 17.08.1998 року №1303 «Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань» за звітний період відшкодовано вартість лікарських засобів на загальну суму96.5 тис. грн.
Здійснено підготовку проекту місцевої цільової програми «Доступна медицина на 2019-2020 роки». В ході опрацювання матеріалів до робочої групи було задіяно КНП «Подільська міська лікарня Подільської міської ради» та КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Подільської міської ради». Програму подано до Подільської міської ради на затвердження.
Відділ організаційно-правового забезпечення та автоматизованої обробки інформації
Відділом протягом звітного періоду2019 року проведено роботу по укладанню договорів на 2019 рік щодо відшкодування витрат на поховання громадян за державні кошти; відшкодування витрат за надання пільговим категоріям населення комунальних, телекомунікаційних послуг, послуг з газопостачання, водопостачання; щодо компенсації пільгового проїзду окремих категорій громадян; щодо доставки пенсій та соціальних допомог; щодо компенсації вартості медикаментів особам, постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС; відшкодування зубопротезування особам, постраждалим внаслідок аварії на ЧАЕС; комунальних договорів тощо. Протягом звітного періоду 2019 року в Департаменті укладено 39 договорів, які завізовані та зареєстровані відділом.
Подано до суду першої інстанції 1 подання про призначення опікуна повнолітній недієздатній особі. Всього, станом на 01.03.2019 року у судах на розгляді перебуває 10 позовних заяв про стягнення переплат на загальну суму 31,8 тис.грн., що були подані в минулому звітному періоді. Протягом звітного періоду 1 особа добровільно повернула суму переплаченої державної соціальної допомоги. Протягом звітного періоду 2019 року до Департаменту позовних заяв не надходило. З поданих у минулому році 4 позовних заяв, 2 – перебувають на розгляді п’ятого апеляційного адміністративного суду.
Начальником відділу прийнято участь у 7 судових засіданнях судів першої та апеляційної інстанцій.
У зв’язку з реорганізацією Подільського ПМЦСССДМ шляхом приєднання його до ДССП та ОЗ проведено організаційну роботу по впорядкуванню його діяльності, розроблено та затверджено посадові інструкції його працівників, розроблено проекти наказів з питань основної діяльності центру.
На виконання ЗУ «Про звернення громадян» протягом звітного періоду 2019 року підготовлені якісні повні відповіді громадянам міста на 76 звернень, що надійшли на Урядову «гарячу лінію», і на 17 письмових звернень на ім’я директора департаменту. Окрім того, відділом підготовлено 6 відповідей на інформаційні запити громадян та 8 відповідей на депутатські звернення.
Для ознайомлення громадян нашого міста з усіма змінами у законодавстві нашої держави по питанням соціального захисту населення постійно постійно проводиться інформаційно-роз‘яслювальна робота, детальні статті-роз‘яснення розміщуються на офіційному веб-порталі міста Подільська, публікуються у трьох місцевих газетах, проводяться виступи на місцевому телебаченні. Також, ознайомитися з усіма різновидами державної підтримки, механізму та умов її надання можливо безпосередньо на інформаційних стендах у Приймальні та в кутку консультативно-реєстраційного сектору Департаменту. Статті-роз‘яснення, а також публікації Міністерства соціальної політики України, Урядового порталу розповсюджуються спеціалістами Департаменту і у соціальних мережах. Протягом звітного періоду 2019 року були підготовлені та розміщенні слідуючи статті:
1. «Уряд запровадив монетизацію житлових субсидій» 09.01.2019 року
2. «Допомога сім‘ям, в яких виховуються хворі діти» 16.01.2019 року
3. «Графік виїзних медико-технічних бригад Одеського казенного експериментального протезно-ортопедичного підприємства на 2019 рік» 18.01.2019 року
4. «Обережно грип!» 21.01.2019 року
5. «КІР – інфекційна хвороба» 21.01.2019 року
6. «Засідання міської комісії з питань дотримання законодавства про працю» 24.01.2019 року
7. «Діяльність об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та об’єднань ВК» 21.02.2019 року
8. «Увага! Виплата житлових субсидій готівкою за лютий 2019 року» 21.02.2019 року
9. «Муніципальна няня»: деталі, умови та розмір виплат» 26.02.2019 року
10. «Увага! Виплата субсидій за лютий 2019 року» 26.02.2019 року
Директор Департаменту Н.В. Кушнір
11.03.2019 року