Звіт про роботу
управління економічного розвитку Подільської міської ради
за 2019 рік
Питання виконавчої дисципліни щодо роботи з нормативно-розпорядчими документами, нормативно-правовими актами знаходиться на постійному контролі начальника управління економічного розвитку. Система планування роботи управління економіки складається з розробки щорічного та щомісячного плану роботи управління економічного розвитку. Крім цього, спільно з відділом діловодства та контролю проводиться постійний контроль за станом виконавчої дисципліни відділу щодо своєчасного виконання звітів, розпорядчих документів облдержадміністрації, обласної ради, надання аналітичних даних, відповідей на запити та звернення.
Відділ економіки, транспорту та зв’язку управління економічного розвитку Подільської міської ради
1. У 2019 році до відділу надійшло 272 документа від обласних та місцевих структур, взято на контроль у 2019 році 27 документів. Всього, з урахуванням контрольних інформацій за минулі роки, спеціалістами відділу підготовлено та надано 291 відповідь, запитів, інформацій тощо.
За 2019 рік надано 74 постійних контрольних інформацій до обласних та місцевих структур, в тому числі: з питань соціально-економічного розвитку – 62, інвестиційної діяльності – 8, регуляторної політики – 4, з них: 6 – річних, 2 – піврічних (4), 4 – щоквартальних (16), 4 – місячних (48).
На виконання до відділу надійшло 38 документів, прийнятих на місцевому рівні: рішень міської ради – 7, рішень виконавчого комітету – 14, розпоряджень міського голови – 17.
Спеціалістами відділу підготовлено 13 документів: 3 – проект рішення міської ради, 5 – проектів рішень виконкому, 5 – проектів розпорядження міського голови.
На кінець року на контролі знаходиться 9 документів, які прийняті на місцевому рівні у 2019 році та за попередні роки, інші виконано та знято з контролю. Найбільш актуальні документи, які знаходяться на виконанні у відділі це рішення міської ради: “Про затвердження Стратегії розвитку міста Подільська до 2025 року”, «Про затвердження Програми соціально-економічного розвитку міста», “Про створення індустріального парку “Подільськ””, «Про затвердження Програми зайнятості населення м. Подільська на період 2018-2020 роки», “Про організацію перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування” тощо.
З метою інформування населення, приватних підприємців, керівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності протягом звітного періоду надавалися матеріали для розміщення в засобах масової інформації, серед яких:
- щомісячний аналітичний звіт про роботу господарського комплексу міста;
- інформація у сфері державної регуляторної політики;
- інформація стосовно роботи міського пасажирського транспорту.
2. У 2019 році до відділу надійшло 5 письмових інформаційних запитів, 24 письмових та 53 усних звернення громадян з різних питань, серед яких: робота транспорту на міських маршрутах, щодо роботи підприємств (залізничного вокзалу, пошти, укртелекому, автостанції, газового господарства), встановлення зупинок громадського транспорту інше. На всі звернення надано своєчасну повну інформацію. Також до відділу надійшли одна письмова подяка щодо роботи маршруту №4.
З метою підготовки відповіді на звернення громадян стосовно встановлення зупинок громадського транспорту в жовтні 2019 року було проведено інвентаризацію наявних зупинок громадського транспорту за участю спеціалістів управління архітектури, містобудування та земельних відносин, управління комунального господаоства та будівництва Подільської міської ради, КО “Благоустрій” та на засіданні комісії з безпеки дорожнього руху було затверджено перелік зупинок громадського транспорту по м. Подільську, в т.ч. нових зупинок, які необхідно внести до Паспортів автобусних маршрутів загального користування. Згідно комісійного обстеження фактичної наявності зупинок громадського транспорту по місту є необхідність додаткового встановлення 42 зупинок і 69 дорожнього знаку 5.41.1 «Пункт зупинки автобуса».
З метою підготовки відповіді на звернення громадян щодо забезпечення перевезення пасажирів західної частини міста було прийнято рішення виконавчого комітету Подільської міської ради “Про організацію роботи щодо відкриття нового автобусногно маршруту загального користування” №208 від 29.08.2019 р. на виконання даного рішення було розроблено графік руху та схему руху нового автобусного маршруту загального користування №6, проведено обстеження пасажиропотоку, за результатами якого було встановлено, що відкриття даного маршруту не доцільне, у зв’язку з відсутністю пасажирів.
З метою підготовки відповіді на звернення громадян стосовно продовження автобусного маршруту загального користування №3 “Подільська міська лікарня - район Михайлівка” по вул. Новаторів (від вул. Успенської до вул. Кобилянського) було проведено комісійне обстеження даної ділянки дорпоги за участю працівників Подільського відділу поліції ГУ Національної поліції в Одеській області та управління економічного розвитку. В ході перевірки проведені заміри та встановлено, що зазначена ділянка дороги по своїм геометричним параметрам не відповідає технічним вимогам для перевезення пасажирів автобусним маршрутом загального користування, а саме: згідно вимог ДБН В.2.3-5-2001 та ДБН 360-92* ширина міської дороги, по якій можливий рух громадського транспорту повинна складати дві смуги по 3,5 м, тобто 7 м - вул. Новаторів (від вул. Успенської до вул. Кобилянського) має ширину 4,5 м та не відповідає цим вимогам. Комісія дійшла висновку, що продовжити рух по вул. Новаторів (від вул. Успенської до вул. Кобилянського) неможливо, оскільки для цього немає технічних можливостей та це суперечить вимогам чинного законодавства.
3. При розробці Програми соціально-економічного розвитку міста на 2019 рік проведено велику роботу по збору, обробці необхідної інформації, проаналізовано стан економічного і соціального розвитку міста, підведено підсумки виконання Програми соціально-економічного розвитку міста на 2018 рік та зпрогнозовано тенденції розвитку міста на 2019 рік. Проект програми обговорено на постійних депутатських комісіях, враховані пропозиції депутатів міської ради та керівників підприємств, внесено корективи. Рішення про затвердження Програми прийнято на сесії міської ради.
4. На виконання рішення Подільської міської ради від 26.09.2018 року №558-VII «Про створення індустріального парку «Подільськ» було проведено значнгу роботу, а саме: проведено презентацію Концепції індустріального парку “Подільськ” в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України, за результатими якої Індустріальний парк “Подільськ” внесено до Реєстру індустріальних (промислових) парків України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України видано Витяг Реєстру індустріальних (промислових) парків від 22.03.2019 р. №40. Укладено Меморандуми про співробітництво щодо створення та функціонування індустріального парку “Подільськ” для здійснення господарської діяльності на території індустріального парку з: ТДВ “Пасавтотранссервіс” у сфері логістики, шляхом участі у створенні транспортно-логістичного центру; ТОВ “ПРОСТІР-АГРОБУД” у сфері логістики, шляхом участі у створенні транспортно-логістичного центру; ФГ “АГРОПРОМСАД” у сфері переробної промисловості, шляхом участі у створенні цехів по виробництву харчових продуктів. Було розроблено в новій редакції Концепцію індустріального парку «Подільськ» (рішення Подільської міської ради від 03.04.2019 р. №64-VII “Про затвердження Концепції індустріального парку «Подільськ» в новій редакції”). Підготовлено проект про організацію та проведення конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку «Подільськ» (рішення Подільської міської ради від 27.11.2019 року №776-VII), розроблено конкурсну документацію для учасників конкурсу з вибору керуючої компанії індустріального парку «Подільськ».
5. Підготовлено 12 аналітичних звітів про роботу господарського комплексу міста. Підготовлено обширну детальну аналітичну довідку про економічний та соціальний розвиток міста за І півріччя 2019 року та презентовано її на засіданні виконавчого комітету у форматі Microsoft Power Point, прийнято відповідне рішення.
6. З метою покращення інвестиційного клімату у місті оновлено Інвестиційний паспорт міста за 2014-2018 роки, який інформує потенційних вітчизняних та іноземних інвесторів стосовно інвестиційної привабливості міста. Паспорт міста розміщено на офіційному сайті Подільської міської ради.
З метою активізації роботи у частині залучення бюджетних джерел фінансування інфраструктурних проектів, програмних коштів державного бюджету, міжнародних грантів та технічної допомоги, які можливо залучати на реалізацію інфраструктурних проектів міста було направлено 10 Анкет інвестиційних проектів до Управління інвестицій, міжнародного та міжрегіонального співробітництва Одеської облдержадміністрації.
7. Важливе місце приділяється виконанню вимог законодавства у сфері регуляторної політики. На відділ економіки покладено завдання здійснювати координаційну та організаційну роботу у сфері державної регуляторної політики. Розпорядженням міського голови від 11.12.2018 р. №337, затверджено План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на 2019 рік, з доповненнями згідно розпорядження міського голови від 04.02.2019 р. №25. Станом на 01.01.2020 р. реєстр діючих регуляторних актів налічує 11 документів. Кожний регуляторний акт розроблено та прийнято з додержанням вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”. Згідно затвердженого Плану-графіку проведення заходів з відстеження результативності діючих регуляторних актів у 2019 році проведено заходи з відстеження 4 регуляторних актів, а саме: рішення міської ради від 23.04.2014 р. №545-VI «Про затвердження оновленої нормативної грошової оцінки земель міста Подільська Одеської області» в частині затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Подільська Одеської області; рішення виконавчого комітету міської ради від 29.05.2014 р. №104 “Про встановлення плати за участь в конкурсі на перевезення пасажирі”; рішення виконавчого комітету Подільської міської ради від 25.09.2014 року №180 “Про затвердження порядків проведення конкурсів для надання супутніх послуг, пов’язаних з наданням адміністративних послуг у центрі надання адміністративних послуг Подільської міської ради”; рішення виконавчого комітету Подільської міської ради від 28.12.2017 року №334 “Про встановлення тарифу за право тимчасового розміщення об’єкта комерційної діяльності на території міста Подільськ”. Начальником відділу забезпечується дотримання визначених процедур розроблення і затвердження регуляторних актів, відстеження результативності регуляторних актів. Усі проекти регуляторних актів та звіти про результати відстеження результативності регуляторних актів розміщено на офіційній веб-сторінці Подільської міської ради у розділі «Регуляторна політика». У 2019 році проведено 11 засідань комісії з питань реалізації державної регуляторної політики. Підготовлено інформацію про стан реалізації державної регуляторної політики у минулому році, яку буде розглянуто на сесії Подільської міської ради у лютому 2020 року.
8. Робота транспорту знаходиться під постійним контролем відділу економіки, транспорту та зв’язку. Перевезення пасажирів на 8 міських маршрутах здійснюють 26 автобусів ТДВ “Пасавтотранссервіс” та 2 автобуса приватного підприємця Обух Т.А. (з низ 1 нічний автобус).
Спеціалістами відділу економіки здійснювався щоденний контроль за роботою автотранспорту на маршрутах міста. За січень-грудень 2019 року проведено 160 перевірок щодо роботи автобусів та дотримання графіку роботи на маршрутах, також проведено обстеження пасажиропотоку на 2 маршрутах, складено всього 164 акти.
Згідно рішення Подільської міської ради від 30.10.2019 року №765-VIІ діє Програми компенсації пільгових перевезень автомобільним транспортом на міських маршрутах загального користування у м. Подільську на 2019 рік (уновій редакції) та затверджено перелік пільгової категорії громадян, які мають право на пільговий (безкоштовний) проїзд на маршрутах міста у всіх автобусах, а саме: інваліди війни; учасники бойових дій; члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни; інваліди I групи, діти-інваліди та особи, які супроводжують інвалідів 1 групи або дітей-інвалідів; громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесені до категорії 1, яким встановлено інвалідність, пов'язану з Чорнобильською катастрофою. Дані перевезенні здійснюються за рахунок автоперевізника (без надання компенсації). На території міста у 2019 році працювало шість пільгових автобуса, які безкоштовно перевозять пасажирів пільгової категорії, визначених законодавством, дітей шкільного віку та переселенців із зони АТО по маршрутам: № 1-А «Подільська міська лікарня - кафе «Міраж», № 2 «Косянський переїзд – Центральна районна лікарня», № 2-А «Центральна районна лікарня – Косянський переїзд», № 3 «Подільська міська лікарня – р-н Михайлівка» та №4 «Подільська міська лікарня – район «Торговиця». Перевізники отримують щомісячну компенсацію за перевезення пасажирів пільгової категорії з міського бюджету.
З 22:00 до 6:00 години ранку продовжує працювати автобус по маршруту «Цукровий завод - Каштан», який забезпечує перевезення пасажирів у нічний час.
Під час проведення міських святкових заходів було організовано додаткове перевезення пасажирів (9 травня, День захисту дітей, День Конституції, День Незалежності, Новорічні та Різдвяні свята, концерти тощо).
Відділ торгівлі та підприємницької діяльності управління економічного розвитку Подільської міської ради
Відділ торгівлі та підприємницької діяльності управління економічного розвитку повідомляє, що на протязі 2019 року проводилась робота щодо безумовного виконання покладених на відділ завдань стосовно: забезпечення контролю за діяльністю об’єктів торгівлі, ресторанного господарства, надання послуг; здійснення діяльності адміністративної комісії виконавчого комітету; сприяння розвитку малого і середнього підприємництва міста; забезпечення контролю за дотриманням законодавства з питань захисту прав споживачів, проводились відповідні заходи щодо попередження стихійної торгівлі на території міста.
Станом на 01.01.2020 року до відділу торгівлі та підприємницької діяльності управління економічного розвитку надійшло 615 усних та письмових звернень, за результатами розгляду яких було:
видано:
- 412 заяв на Погодження діяльності об'єктів сфери торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг;
зареєстровано:
- 67 звернень підприємців з питань реєстрації книг відгуків і пропозицій;
- 71 звернення з питань реєстрації журналів реєстрації перевірок;
надійшло:
- 45 скарг споживачів з питань діяльності об'єктів сфери торгівлі, ресторанного господарства та надання послуг;
- 14 письмових звернень відповідно до Закону України “Про звернення громадян” враховуючи звернення на Урядову гарячу лінію;
- 6 письмових запитів відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”.
За результатами розгляду скарг:
- повернуто коштів споживачам на суму 9282,0 грн.;
- проведено заміну товару на суму 350,00 грн.;
- зменшення ціни товару на суму 1650,00 грн.;
- зроблено гарантійний ремонт у 11 випадках;
- вирішено по суті в 21 випадку;
- надано 143 консультації з питань захисту прав споживачів, дотримання правил торгівлі та надання послуг.
Відділом торгівлі та підприємницької діяльності постійно ведеться електронний реєстр об’єктів сфери торгівлі, ресторанного господарства та надання побутових послуг послуг.
Станом на 01.01.2020 року в місті працює 740 об’єктів сфери торгівлі, ресторанного господарства, надання побутових послуг, ринків та встановлених місць для торгівлі.
Торгова мережа міста включає 568 об’єктів, у тому числі: 514 об’єктів роздрібної торгівлі; 46 оптово – роздрібних баз; 3 ринки та 5 встановлених місць для торгівлі.
На території міста працює 62 об’єкти ресторанного господарства; побутове обслуговування населення забезпечують 110 об’єктів.
Протягом минулого року на території міста відкрито 31 новий об'єкт сфери торгівлі, ресторанного господарства, надання побутових послуг.
Під час проведення 5 міських свят було організовано та проведено виїзну торгівлю об'єктів ресторанного господарства (9 травня, День захисту дітей, День Конституції, День Незалежності, новорічні ранки в МБК).
З метою покращення обізнаності в законодавстві, для приватних підприємців міста, управлінням економічного розвитку, було організовано навчальний семінар з питань захисту прав споживачів, ринкового нагляду та антитютюнового законодавства, що відбувся 24.10.2019 року. В семінарі взяли участь представники Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області. На даному семінарі підприємці звертались до кваліфікованих фахівців з відповідними питаннями та отримали вичерпні відповіді на них.
Протягом 2019 року спеціалісти відділу торгівлі та підприємницької діяльності управління економічного розвитку брали участь:
- у 13 спільних рейдах робочої групи з питань дотримання законодавства про працю щодо легалізації зайнятості населення та забезпечення виплати заробітної плати та охоплено 329 об’єктів;
- у 12 засіданнях робочої групи з питань дотримання законодавства про працю щодо легалізації зайнятості населення та забезпечення виплати заробітної плати;
- у 12 засіданнях комісії з попереднього погодження місця розташування тимчасових споруд.
Спеціалістами відділу торгівлі та підприємницької діяльності управління економічного розвитку було організовано та проведено 20 рейдів щодо дотримання належного санітарного стану об'єктами сфери торгівлі, ресторанного господарства та надання побутових послуг та взято участь в обстеженні пасажиропотоку і перевірці роботи пасажирського транспорту.
Спільно з представниками поліції, спеціалісти відділу здійснили 27 рейдів стосовно недопущення торгівлі у невстановлених місцях на території міста. За результатами спільних рейдів інспекторами Подільського ВП ГУНП в Одеській області було складено 98 протоколів про адміністративні правопорушення, а саме:
- ст. 152 КУпАП (порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів) - 20 адмінпротоколів;
- ст. 160 КУпАП (торгівля з рук у невстановлених місцях) - 78 адмінпротоколів.
Питання виконавчої дисципліни щодо роботи з нормативно-розпорядчими документами, нормативно–правовими актами, знаходиться на постійному контролі відділу. До структурних підрозділів облдержадміністрації та інших органів виконавчої влади підготовлено та надано 50 звітів, а саме: щодекадні — 36; щоквартальні — 8; піврічні - 4; разові - 2 звіти.
В 2019 році відділом підготовлено 4 проекти рішень виконавчого комітету Подільської міської ради.Підготовлено аналітичну довідку “Про стан розвитку сфери торгівлі, ресторанного господарства та надання побутових послуг в м.Подільск”за останні три роки.
Протягом 2019 року спеціалістами відділу торгівлі було підготовлено 28 листів до різних установ та організацій місцевого, обласного та державного рівня, в т.ч. 7 листів до Подільського ВП ГУНП в Одеській області.
Відділом торгівлі та підприємницької діяльності було підготовлено та розміщено на офіційному сайті Подільської міської ради 13 інформацій та оголошень стосовно діяльності відділу.
Спеціалістами відділу проводились вибіркові моніторинги цін на соціально значимі продукти харчування в т.ч. цін на хліб масового вжитку на 98 об'єктах.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Подільської міської ради від 03.04.2019р. №78 “ Про здійснення повноважень щодо контролю за дотриманням законодавства у сфері торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування на території м. Подільська”, дотримуючись річного плану, протягом червня-грудня 2019 року в 32 об’єктах сфери торгівлі були проведені заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства, в результаті проведеної роботи було складено 59 актів, 28 приписів та 13 протоколів про адміністративні правопорушення. Накладено штрафних санкцій на суму 1700,00 грн.
Адміністративною комісією виконавчого комітету Подільської міської ради за 2019р. підготовлено до розгляду та розглянуто 79 справ про адмінправопорушення. Накладено стягнень у вигляді штрафів на суму 22695,0 грн., сплачено 13940,0 грн., що складає 61,4%. На примусове виконання до ДВС направлено 20 Постанов комісії. Поштою направлено 12 повідомлень на засідання адмінкомісії та 17 Постанов по справі. Повернуто укладачам 10 протоколів про адміністративні правопорушення (компетенція, не відповідає ст. 256 КУпАП).
Начальник управління економічного розвитку - голова адміністративної комісії та начальник відділу торгівлі та підприємницької діяльності - секретар адміністративної комісії, в якості представників відповідача, брали участь в розгляді судової справи за позовом до адмінкомісії. В процесі розгляду справи було зібрано беззаперечні докази, підготовлено та направлено до суду: заперечення до позову; додаткові пояснення до заперечення; апеляційна скарга; відповідь на відзив до апеляційної скарги. Взято участь в 5 судових засіданнях суду першої інстанції та 1 засіданні суду апеляційної інстанції. В результаті проведенної роботи представників адмінкомісії справу вирішено на користь адміністративної комісії виконавчого комітету Подільської міської ради.
Начальник управління